מה זה SEMrush?

מקדמי אתרים מקצועיים עושים שימוש בכלים רבי עוצמה על מנת למקסם את תוצאות פעילויות הקידום שלהם. SEMrush הוא אחד מן הכלים המתקדמים והפופולריים ביותר בשוק, ולא בכדי. המדובר בכלי המאפשר למקדמי אתרים לבצע מחקר שוק מקיף בדגש על טראפיק, מודעות וביטויים, הן בקידום אתרים אורגני והן בקידום אתרים ממומן. נכון למועד כתיבת שורות אלה, SEMrush מוצע לקהל הרחב בתמורה לתשלום חודשי על סך $99. במדריך זה נציג בפניכם את התכונות המרכזיות של SEMrush ונסביר למה מדובר בכלי בעל ערך.

מחקר שוק באמצעות חיפוש מיקומים ומילות מפתח

התכונה הפופולרית והשימושית ביותר בSEMrush היא היכולת שהוא מציע לזיהוי מילות וביטויי מפתח מובילים בצורה אוטומטית באמצעות הזנת כתובת האתר, הצגת מיקומם על גבי האתר, את שיעור הקליקים על מילות המפתח אשר מובילות את הגולשים אל האתר בהשוואה למתחריו ואף את שיעור תרומתם של אותם ביטויים לכניסת גולשים לאתר בהשוואה לביטויי מפתח אחרים המופיעים באתר. לאור האמור לעיל, מדובר בכלי מרכזי לצורך מחקר ביטויי מפתח.

פונקציה נוספת שמציע הכלי היא האפשרות לחזות בשינויים שנערכו במילות מפתח פופולריות שונות באופן כללי. כך, תוכלו לחקור אילו ביטויי מפתח איבדו את מעמדם בקרב המשתמשים ואילו ביטויים זכו לבכורה. זכרו כי באפשרותכם לבחור בשלל גרסאות של גוגל, כך שאם אתם מעוניינים לחקור אתרים ישראלים, עליכם לבחור באופציה "גוגל ישראל". 

ראוי להדגיש כי בדומה לכל כלי SEO אחר, ל-SEMrush אין גישה לכלל הנתונים שמצויים בידי גוגל, שכן הדאטה בייס של מנועי החיפוש השונים הוא קניינם. לכן, SEMrush יעשה שימוש ויציג למשתמש רק מילות מפתח שמופיעים בכלי מילות המפתח של גוגל.

אינפורמציה אודות ביטויי מפתח ספציפיים

הכלים שמציע SEMrush אינם מתמצים בביצוע מחקר מתחרים, וישנה אפשרות לקבל אינפורמציה אודות ביטויי מפתח ספציפיים, הכוללת ביטויים קשורים, מודעות ממומנות שהם מופיעים בהן וכן האלה. בדומה לכלים חינמיים כמו כלי מילות המפתח של גוגל, ישנה אפשרות לבחור בין התאמה ספציפית, דהיינו שמילת המפתח תופיע ללא שינויים, לבין התאמה רחבה, הכוללת גם ביטויים דומים והטיות של מילות המפתח (לדוגמה, עורך דין בחיפה, לעומת עורך דין בקריות). כלי חשוב במסגרת מחקר מילות המפתח שמציע SEMrush הינו מתן אינפורמציה על אודות מידת הפופולריות של מילת המפתח, שתספק אינדיקציה על מידת הקושי הטמון בקידומה. מדובר במדד יחסי, אשר נמדד באחוזים. לדוגמה, הביטוי "קידום אתרים" זכה לכ-47% פופולריות, בעוד שהביטוי "בעלי מקצוע" זוכה לפופולריות של 80%.

ניתוח מתחרות באמצעות SEMrush

ניתוח מתחקות הוא תכונה שימושית במיוחד אשר חוסכת מאיתנו את הזמן הכרוך בחיפוש ידני של עמודי התוצאות במנועי החיפוש. SEMrush מציגה את המתחרות החזקות ביותר על סמך הטראפיק המגיע אליהן, כמו גם ביטויי המפתח המשותפים שאנו מתחרים עליהם איתן.

אף על פי כן, יש לזכור כי הכלי אינו מדויק תמיד במאה אחוז. לדוגמה, כאשר אנו מחפשים אתר של משרד עורכי דין, אנו עלולים להיתקל גם במשרדי רואי חשבון שאינם בהכרח קשורים לתחום העיסוק של המשרד כמתחרים פוטנציאליים. ההסבר הטכני לכך הוא שאתרים של משרדי עורכי דין ואתרים של משרדי רואי חשבון מכילים ביטויי מפתח דומים במיוחד, שמבלבלים את מערכת SEMrush.

בדיקת פופולריות של אתרים לפי מדינה

במידה שהאתר שלכם הוא גלובלי, בדיקת הפופולריות של אתרים שונים לפי מדינה עשויה להיות לכם לעזר. המדובר בהצגת כלל האתרים הפופולריים ביותר בגוגל בכל מדינה, תוך סימון על אתרים שזכו לתנועה או איבדו תנועה בתקופה האחרונה.

לסיכום, SEMrush הוא כלי רב עוצמה עבור כל מקדם אתרים. הכלי מאפשר לבצע מחקר מתחרים, ניתוח שוק ומחקר מילות מפתח, כמו גם פיצ'רים נוספים כמו מחקר קישורים.

רוצים לקבל טיפים
או לשמוע עוד?

ניתן לפנות אלינו בדרכים הבאות

במענה בימים א'-ה', בין 8:00-19:00

במענה בימים א'-ה', בין 8:00-19:00

מילות מפתח מובילות -
שלושת המקומות הראשונים