מה זה קידום אורגני בגוגל

אחד מהכלים הבולטים והיעילים ביותר כיום בעולם השיווק הדיגיטלי הוא תחום קידום האתרים במנועי החיפוש, העוסק בשיפור דירוגו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש בגוגל. כאשר גולש מחפש מוצר או שירות מסוים, הוא ייטה לרוב להיכנס רק לאתרים המופיעים בראש תוצאות החיפוש. זאת, מפני שאתרים כאלה נתפשים כאיכותיים ואמינים יותר. כתוצאה מכך, ככל שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל, כך יעלה מספר הלקוחות הפוטנציאליים שייכנסו אליו.

במסגרת מדריך זה נסביר מה זה קידום אורגני בגוגל, מהם האלמנטים השונים שנכללים בתהליך הקידום וכן מהם השלבים לביצוע קידום אורגני אפקטיבי בגוגל.

אז.. מה זה קידום אורגני בגוגל?

קידום אורגני, המכונה בשפה המקצועית SEO (Search Engine Optimization), מתייחס לשורה של פעולות שמקדמי אתרים נוקטים בהן על מנת לשפר את דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש בגוגל, מבלי להוציא הון תועפות על מודעות. האלגוריתם של גוגל הוא תוצר של פיתוח מדוקדק, שסורק עשרות מיליוני אתרים הזמינים ברשת ומעניק להם חשיפה במנוע החיפוש של גוגל על פי מאות פרמטרים אשר הוזנו מראש, ונועדו להתחקות אחר כוונות המשתמשים.

בניגוד לקידום אתרים בתשלום, שבמסגרתו משלמים עסקים על מודעות, קידום אורגני מתמקד באופטימיזציה של היבטים שונים של האתר, על מנת להגדיל באופן טבעי את הסיכוי כי ידורג גבוה בדף התוצאות בגוגל. קידום אורגני נחשב כיום לרכיב החשוב ביותר בתהליך קידום האתרים, מפני שהוא מאפשר לבעלי עסקים להגביר את התנועה (Traffic) לאתר בצורה איכותית וממוקדת, מבלי שהם צריכים להסתמך על פרסום בתשלום.

במסגרת תהליך קידום אורגני בגוגל, מאתרים מקדמי האתרים את הפרמטרים השונים שעל פיהם בוחן האלגוריתם של גוגל את האתרים השונים ומוודאים שהאתר יעמוד בהם. במדריך זה נסביר על אודות שלוש הקטגוריות המרכזיות לקידום אורגני בגוגל, On Page SEO, Off Page SEO, ו-SEO טכני ונסביר כיצד ניתן ליישם אותן בהצלחה לאורך זמן.

אחד מהכלים הבולטים והיעילים ביותר כיום בעולם השיווק הדיגיטלי הוא תחום קידום האתרים במנועי החיפוש, העוסק בשיפור דירוגו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש בגוגל. כאשר גולש מחפש מוצר או שירות מסוים, הוא ייטה לרוב להיכנס רק לאתרים המופיעים בראש תוצאות החיפוש. זאת, מפני שאתרים כאלה נתפשים כאיכותיים ואמינים יותר. כתוצאה מכך, ככל שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל, כך יעלה מספר הלקוחות הפוטנציאליים שייכנסו אליו.

במסגרת מדריך זה נסביר מה זה קידום אורגני בגוגל, מהם האלמנטים השונים שנכללים בתהליך הקידום וכן מהם השלבים לביצוע קידום אורגני אפקטיבי בגוגל.

קידום אורגני, המכונה בשפה המקצועית SEO (Search Engine Optimization), מתייחס לשורה של פעולות שמקדמי אתרים נוקטים בהן על מנת לשפר את דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש בגוגל, מבלי להוציא הון תועפות על מודעות. האלגוריתם של גוגל הוא תוצר של פיתוח מדוקדק, שסורק עשרות מיליוני אתרים הזמינים ברשת ומעניק להם חשיפה במנוע החיפוש של גוגל על פי מאות פרמטרים אשר הוזנו מראש, ונועדו להתחקות אחר כוונות המשתמשים.

בניגוד לקידום אתרים בתשלום, שבמסגרתו משלמים עסקים על מודעות, קידום אורגני מתמקד באופטימיזציה של היבטים שונים של האתר, על מנת להגדיל באופן טבעי את הסיכוי כי ידורג גבוה בדף התוצאות בגוגל. קידום אורגני נחשב כיום לרכיב החשוב ביותר בתהליך קידום האתרים, מפני שהוא מאפשר לבעלי עסקים להגביר את התנועה (Traffic) לאתר בצורה איכותית וממוקדת, מבלי שהם צריכים להסתמך על פרסום בתשלום.

במסגרת תהליך קידום אורגני בגוגל, מאתרים מקדמי האתרים את הפרמטרים השונים שעל פיהם בוחן האלגוריתם של גוגל את האתרים השונים ומוודאים שהאתר יעמוד בהם. במדריך זה נסביר על אודות שלוש הקטגוריות המרכזיות לקידום אורגני בגוגל, On Page SEO, Off Page SEO, ו-SEO טכני ונסביר כיצד ניתן ליישם אותן בהצלחה לאורך זמן.

קידום אורגני בגוגל מתאפיין בשילוב של טכניקות שמטרתן המרכזית היא שיפור נראות האתר, שמביאה בתורה לשיפור הדירוג שלו על ידי האלגוריתם של גוגל. הבנה ויישום נכון של הרכיבים השונים שנכללים במסגרת קידום אורגני בגוגל מאפשרת לבעלי עסקים למשוך תנועה אורגנית לאתר שלהם ולבסס נוכחות מקוונת חזקה שמסייעת למשוך לקוחות חדשים. בפסקאות הבאות נתעמק במרכיבים השונים של תהליך הקידום האורגני בגוגל, ונפרט על אודות האסטרטגיות השונות שמסייעות לבעלי עסקים להשיג תוצאות ארוכות טווח.

  • On Page SEO: On Page SEO היא האופטימיזציה של האלמנטים השונים באתר שנועדה להפוך אותו לידידותי יותר למשתמש. במסגרת תהליך זה, יש לאתר את מילות המפתח הנכונות ולכלול אותן בתוכן המופיע על גבי האתר, לוודא כי ההתמצאות באתר פשוטה וידידותית למשתמש ולספק מידע בעל ערך המותאם למה שהגולשים מחפשים.
  • Off Page SEO: הביטוי Off Page SEO מתייחס לקשת הפעולות שננקטות מחוץ לאתר על מנת לשפר את דירוגו במנועי החיפוש. הפעולות שנכללות באופן מסורתי בקטגוריית ה-Off Page SEO הן הצבת קישורים לאתר שלכם באתרים רלוונטיים, בניית נוכחות ברשתות החברתיות ושימוש בתוכן ממומן באתרים אחרים.
  • SEO טכני: קידום אתרים טכני הוא אופטימיזציה של כלל ההיבטים הטכניים באתר, שמסייעת אף היא לשפר את דירוגו באלגוריתם של גוגל. חשוב להדגיש כי על מנת שאתר ידורג גבוה בגוגל, לא ניתן להסתפק בתוכן איכותי הכולל מילות מפתח רלוונטיות, ויש לוודא כי זמני הטעינה של האתר יהיו קצרים, כי הוא יותאם לטלפונים חכמים וכן הלאה.
  • יצירת תוכן איכותי: יצירת תוכן בעל ערך היא אחד האלמנטים החשובים ביותר בתהליך הקידום האורגני בגוגל. עליכם לכלול באתר שלכם תוכן שתואם את תחומי העניין והצרכים של הגולשים שאתם מעוניינים שיגיעו לאתר שלכם. חשוב לפרסם תוכן אינפורמטיבי ואיכותי הכולל מאמרים, פוסטים וסרטונים – באופן קבוע.

מחקר מילות מפתח הוא התהליך שבמסגרתו מוצא מקדם האתרים את המילים או הביטויים שבהם משתמשים גולשים כשהם מעוניינים למצוא מוצר או שירות בגוגל. לדוגמה, אם אתם מנהלים מאפייה בתל אביב, מילות מפתח רלוונטיות עבורכם הן "המאפייה הטובה ביותר בתל אביב", "משלוח עוגות בתל אביב" או "מאפים טריים בתל אביב". ביצוע מחקר מילות מפתח יסייע לכם לזהות את הביטויים שבהם נוהגים הגולשים להשתמש ולשלם אותם בצורה אסטרטגית בתוכן המופיע על גבי האתר. כך, האלגוריתם של גוגל יבין כי האתר שלכם רלוונטי לגולשים שעושים שימוש באותם ביטויי מפתח ויעלה אתכם בתוצאות החיפוש.

מחקר מילות מפתח איכותי מתחיל בסיעור מוחות. עליכם לנסות להבין מה קהל היעד שלכם עשוי לחפש כשהוא מעוניין למצוא אינפורמציה הקשורה לתחום העיסוק שלכם. לאחר מכן, יש להשתמש בכלים ייעודיים שנועדו לביצוע מחקר מילות מפתח, כמו Google Keyword Planner, Ubersuggest או SEMrush. הזינו את הביטויים שעלו במסגרת סיעור המוחות שערכתם ובחנו אילו ביטויים אלטרנטיביים מציעים הכלים.

לאחר מכן, עליכם לזהות ביטויי זנב ארוך. ביטויי זנב ארוך נחשבים ספציפיים יותר וכוללים על פי רוב למעלה משלוש מילים. מחד, סביר להניח כי פחות גולשים מחפשים את אותם ביטויים בדיוק. מאידך, ביטויים אלה מעידים לרוב כי הגולש אכן מעוניין להשתמש בשירות שהוא מחפש. כדאי לאתר ביטוי זנב ארוך בעלי תחרות מתונה, על מנת להבטיח כי אתם תהיו התוצאה הראשונה שתעלה בעמוד התוצאות בגוגל כאשר גולשים יחפשו אותם.

לאחר שאיתרתם את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר, עליכם לשלב אותן באופן טבעי בתוכן שלכם. אף על פי כן, חשוב להתמקד ביצירת תוכן איכותי ובעל ערך. לכן, עליכם לוודא כי מילות המפתח שבהן אתם משתמשים רלוונטיות לתוכן שבו הן נכללות ואינן פוגעות בזרימת הטקסט. לבסוף, חשוב לעקוב באופן קבוע אחר הביצועים של מילות המפתח שלכם באמצעות כלים כמו Google Analytics.

חשיבות התוכן במסגרת קידום אורגני בגוגל

לתוכן המופיע באתר שלכם תפקיד חשוב במסגרת תהליך הקידום האורגני בגוגל. תוכן איכותי ורלוונטי מושך מבקרים לאתר שלכם ומסייע לכם לשפר את דירוגו באלגוריתם של גוגל. כפי שהסברנו מוקדם יותר, האלגוריתם של גוגל נותן עדיפות לאתרים הרלוונטיים ביותר עבור הגולשים. באמצעות יצירת תוכן אינפורמטיבי ובעל ערך, תוכלו לענות על הצרכים של קהל היעד שלכם ולשפר את דירוג האתר שלכם. פרסום מאמרים, פוסטים, מדריכים וסרטונים באתר שלכם יאפשרו לכם להפגין את המומחיות שלכם בתחום העיסוק שלכם ולבסס את המוניטין שלכם. כאשר גולשים נתקלים בתוכן איכותי, הסיכוי כי הם יבלו זמן רב באתר שלכם ואף ימליצו עליו לגולשים אחרים עולה. מעורבות הגולשים באתר שלכם תאותת לגוגל כי התוכן שלכם רלוונטי ובעל ערך, מה שיביא לשיפור הדירוג שלו.

לסיכום

בעולם הדיגיטלי, קידום אורגני בגוגל מהווה אסטרטגיה מרכזית לקידום עסקים. בניגוד לקידום ממומן, קידום אורגני מתמקד באופטימיזציה של אלמנטים שונים באתר, על מנת לשפר את דירוגו בדף התוצאות בגוגל. במסגרת מדריך זה ניסינו לתת מענה לשאלה – מה זה קידום אורגני בגוגל, תוך שסקרנו את האלמנטים השונים של קידום אתרים והצבענו על היתרונות הגלומים בתהליך.

רוצים לקבל טיפים
או לשמוע עוד?

ניתן לפנות אלינו בדרכים הבאות

במענה בימים א'-ה', בין 8:00-19:00

במענה בימים א'-ה', בין 8:00-19:00

מילות מפתח מובילות -
שלושת המקומות הראשונים

דילוג לתוכן