מה זה קישורים (BACKLINKS)?

כל מקדם אתרים מכיר בחשיבות שבבניית פרופיל קישורים מקצועי ואיכותי לצורך קידום אתרים אורגני בגוגל. ואכן, ישנו קונצנזוס בקרב מקדמי האתרים לפיו שימוש בקישורים הוא אחד מן המרכיבים המשמעותיים ביותר בקידום אתרים אורגני במנועי החיפוש. במדריך זה נספר מהם קישורים, איך הם נראים, כיצד הם נוצרים ומה עלינו לעשות על מנת להבטיח כי הם יפעלו בצורה המיטבית.

מהו קישור?

קישור, הידוע גם בשמו הלועזי לינק, הוא הפניה לאתר אינטרנט אחד מאתר אינטרנט אחר. דוגמה מצוינת להבנת הקונספט של קישורים ניתן למצוא בוויקיפדיה. כל ערך בוויקיפדיה מכיל עשרות לינקים שמובילים את הקורא לערכים אחרים. לקישורים ישנם שלושה רכיבים מרכזיים שעליכם להכיר. המרכיב הראשון הוא טקסט העוגן – הטקסט שלחיצה עליו תביא אתכם לעמוד היעד. המרכיב השני הוא כתובת היעד – כתובת ה-URL שאליה הגולש מופנה כשהוא לוחץ על הקישור. הרכיב השלישי הוא החלק הרלוונטי בעמוד שממנו הקישור יוצא (תמונה, כותרת, פסקה וכיוצא באלה).

מדוע יש צורך בקישורים?

קישורים הם חלק משמעותי מחוויית הגלישה ברשת, המאפשרים למנהלי אתרים להעניק לגולשים חוויית משתמש מהנה יותר. כך, הם יכולים להפנות גולשים לאינפורמציה רלוונטית נוספת שאינה מופיעה בעמוד שבו נמצא הגולש ולסייע להם לנווט בין אתרים שונים בקלות ובמהירות. במילים אחרות, קישורים הם כלי מרכזי שמסייע למנהלי אתרים להעניק ערך מוסף לגולשים.

כיצד קישורים מסייעים לאתרים להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל?

האלגוריתם של גוגל נוטה לדרג אתרים על סמך שלושה פרמטרים מרכזיים. הפרמטר הראשון הוא התוכן הזמין באתר. הפרמטר השני הוא מידת האופטימיזציה של האתר, דהיינו האופן שבו בנוי האתר, השימוש שנעשה בכותרות, זמני הטעינה וכיוצא באלה. הפרמטר השלישי, שבו נתרכז במדריך זה הוא קישורים.

הכוונה בקישורים הם לינקים לאתר שלכם שעולים לאתרים אחרים. למשל, כתבה בנושא מסוים הקשור לעסק שלכם, שבסופה מופיע הכיתוב "לפרטים נוספים לחצו על הקישור הבא", כאשר הקלקה על הטקסט תוביל את הקורא לאתר שלכם.

בראש ובראשונה, קישורים נועדו למסור לאלגוריתם של גוגל כי האתר שלכם הוא אמין. כלומר, אתר שמדברים עליו ברחבי הרשת וזוכה להמלצות. כך, ככל שאתר נהנה מיותר קישורים, כך עולה מדד הקישורים שלו באלגוריתם של גוגל, שבתורו מציב אותו גבוה יותר ברשימת תוצאות החיפוש. בהערת אגב יצוין כי ככל שהאתר ממנו נשלח הקישור, נחשב לאתר "טוב" יותר בעיני גוגל, כך ההשפעה על האתר שמקבל את הקישור במנוע החיפוש – גדלה.

אף על פי כן, על פי רוב קישור המוצב באתר רלוונטי, קרי אתר שקשור לעולם התוכן של האתר שלכם, יעלה את ערך האתר שלכם יותר מאשר קישור המוצב באתר אקראי. לכן, מקדמי אתרים שואפים להציב קישורים הן באתרים חזקים, כלומר אתרים שזוכים בעצמם לקישורים רבים, והן באתרים הרלוונטיים לעולם התוכן שלכם.

האם ישנם כמה סוגי קישורים?

חשוב לזכור כי לא כל הקישורים נולדו שווים. ישנם שני סוגי קישורים מרכזיים: קישורים מסוג Follow וקישורים מסוג No Follow. סוג הקישורים השני נחלק לשני תתי קישורים: קישורי Sponsored וקישורי UGC.

קישורי Follow הם הקישורים הסטנדרטיים שלא בוצעו עבורם התאמות. בהנחיותיה, אוסרת גוגל על השקת קישורי Follow תמורת תשלום, אולם מקדמי אתרים יודעים כיצד לעקוף את ההנחיה. קישורי No Follow הם קישורים שהוגדרו ככאלה על ידי בעלי האתר שבו הם הוטמעו. בקישורים מסוג זה, מנוע החיפוש מקבל הנחייה שלא לקשר בין האתר שבו מוטמע הקישור לבין האתר שלכם. נבחר לעשות שימוש בקישורים כאלה כאשר שליטתנו על איכות התוכן שאליו מוביל הקישור אינה מלאה.

כאמור, ישנם שני סוגים של קישורי No Follow. הסוג הראשון מכונה קישור UGC, והוא מיועד לסימון תוכן שנוצר על ידי המשתמשים השונים באתר. קישורים מסוג זה מיועדים בעיקר לפורומים או לתגובות גולשים. הסוג השני, המכונה קישור Sponsored הוא קישור שנועד לאותת למנועי החיפוש כי הוא מוביל לתוכן פרסומי.

 

לסיכום

קישורים נחשבים לאחד משלושת הכלים המרכזיים שמקדמי אתרים עושים בהם שימוש על מנת להביא אתרים לראש תוצאות החיפוש בגוגל. על מנת לנצל כלי זה בצורה האופטימלית, חשוב להכיר את ההבדלים בין סוגי הקישורים השונים.

נושאים קשורים

רוצים לקבל טיפים
או לשמוע עוד?

ניתן לפנות אלינו בדרכים הבאות

במענה בימים א'-ה', בין 8:00-19:00

במענה בימים א'-ה', בין 8:00-19:00

מילות מפתח מובילות -
שלושת המקומות הראשונים