אהלן, אני יוסי זנה, מנכ"ל מרובע ברשת. אני לא אחד שמתרגש בקלות, אבל את מה שקרה בכנס האחרון של גוגל אי אפשר להתעלם. בכיר שם אמר משפט פשוט שהעיף לי את הסכך: החיפוש הוויזואלי בוער. וזה לא סתם ביטוי מגניב. זו המציאות החדשה.
גוגל לנס כבר חצה את רף המיליארד וחצי משתמשים חודשיים, ועכשיו הם דוחפים קדימה עם פיצ’ר חדש באפליקציית Gemini – חיפוש חי. מה זה אומר בפועל? שאנשים פשוט מצביעים עם המצלמה של הטלפון, שואלים שאלה, ומקבלים תשובה במקום.
זה לא עתיד. זה עכשיו.
אנחנו במרובע ברשת כבר בודקים איך עסקים יכולים להופיע בתוך המקומות החדשים האלה, איפה שהמשתמשים נמצאים ברגע האמת. כי זה לא עוד חיפוש, זה סוג חדש של אינטראקציה. זה לא להקליד ולקרוא. זה להראות ולשאול.
כמו שדמיס חסאביס, מנכ"ל DeepMind אמר – זה מרגיש כמו לשבת בשיחת וידאו עם החיפוש. וזה בדיוק העניין. החיפוש כבר לא מתרחש רק בתוך שורת חיפוש. הוא עובר דרך העיניים, דרך הסביבה, דרך הרגע.
אם עד היום שאלת איך מתקנים ברז דולף, היית כותב את זה בגוגל. עכשיו פשוט תצלם את הברז, תשאל בקול למה זה דולף, ותקבל תשובה. זה שינוי מהותי בכל מה שהכרנו על חיפוש עד עכשיו.
אז למה זה חשוב לך כבעל עסק?
כי אם האתר שלך, התוכן שלך, התמונות שלך – לא מדברים את השפה הזאת, אתה לא תופיע. פשוט לא.
חיפוש ויזואלי פותח התנהגויות חדשות לגמרי. אנשים מחפשים תוך כדי תנועה. ברחוב. בבית. בטיול. מול מוצר. מול בעיה. זה קורה כבר עכשיו בתחומים כמו תיקונים, עשה זאת בעצמך, אופנה, עיצוב פנים, תיירות ועוד.
ופתאום כללי המשחק משתנים. לא מספיק להופיע על מילות מפתח. לא מספיק שהכותרת שלך טובה. אתה צריך לחשוב על איך התמונה שלך נראית. איך האתר שלך נטען. האם יש טקסט חלופי לתמונה. האם סימנת שלבים בתהליך כמו שצריך. האם גוגל בכלל מבינה מה קורה בדף שלך ברמה הוויזואלית.
חיפוש מולטימודלי, שמשלב תמונה, קול וטקסט, לא רק מוסיף שכבה – הוא פותח שדה תחרות חדש לגמרי. זה לא עוד מקום בתוצאות החיפוש. זה ממשק חדש עם כללים חדשים. וגם מי שהיה בטופ בגוגל הטקסטואלי, לא בהכרח ישמור על המקום שלו כאן.
אז מה עושים?
בודקים אם החומרים באתר שלך בנויים נכון לעולם החדש. דואגים שתהיה נוכחות ויזואלית אמיתית. מוודאים שכל תמונה, כל עמוד, כל תוכן – מדבר גם לעין, לא רק למנוע. זה בדיוק מה שאנחנו עושים עכשיו עם הלקוחות שלנו. נכנסים לעומק, בונים אסטרטגיה שמתאימה לעידן הוויזואלי, ומוודאים שהעסק שלך מוכן באמת למה שקורה.