לא מזמן קראתי מאמר של ניל פאטל, אחד האנשים שאני באמת מעריך בעולם של השיווק הדיגיטלי. הוא כתב בכותרת די חד משמעית: "אתה מבזבז את זמנך בשימוש בבינה מלאכותית ליצירת תוכן". בתור מישהו שמלווה עסקים כבר שנים בתחום של קידום אורגני, אני יכול להגיד – הוא לא טועה.
זה מהיר, אבל האם זה באמת שווה?
בינה מלאכותית יודעת לייצר תוכן מהר – אין ספק. לפי ניל, לוקח למערכת AI בערך 16 דקות לכתוב מאמר, בזמן שכותב אנושי לוקח בממוצע 69 דקות. זה נשמע כמו חיסכון אדיר בזמן – אבל השאלה שכולנו צריכים לשאול היא מה המחיר של הקיצור הזה?
מה שקובע זה לא כמה מהר כתבת – אלא כמה אנשים קוראים את זה
המחקר שהוא עשה כלל 744 מאמרים שהופיעו ב-68 אתרים שונים. אחרי חמישה חודשים, התברר שמאמרים שכותב אנושי כתב קיבלו בממוצע 283 כניסות לחודש, לעומת 52 בלבד לתכנים שנכתבו על ידי AI. וזה הנתון הכי חשוב פה – כי בסופו של דבר, מה זה משנה כמה מהר כתבת אם אף אחד לא נכנס לקרוא?