המדריך לשיפור יחסי המרה בפעילות איקומרס  (CRO)

אם נתוני התנועה  בחנות המקוונת שלכם גבוהים, אך היקף המכירות נותר בעינו, יתכן שישנה בעיה בתהליך ההמרה בחנות המקוונת. המשיכו לקרוא וגלו מדריך קצר ויעיל שיסייע לכם להגדיל את אחוז ההמרה בחנות המקוונת שלם.

קניות און ליין

חשיבות אופטימיזציה של המרות עבור אתרי קניות

אופטימיזציה של המרות חשובה במיוחד עבור כל חנות מקוונת. לדוגמה, אם מבקרים בחנות 100 גולשים, אך שיעור המרות הוא 1% בלבד, משמע 99% מהגולשים (99 אנשים לצורך העניין) אינם רכשו דבר בחנות. בהמשך לכך, אם נעשתה אופטימיזציה בהמרות וכעת שיעור ההמרות עומד על 5%, משמע היקף המכירות גדל וכעת רק 95% מהגולשים יעזבו ללא רכישה. על אף שמדובר באחוזים בודדים לרוב מדובר בסכומי כסף משמעותיים, משום שלכל מוצר ערך כספי. בהינתן שעלות המוצר המדובר היא 100 ₪, גדילה בשיעור ההמרות מ-1% ל-5%, תניב רווח של 400 שקלים נוספים מבלי להגדיל כלל את התנועה בחנות. להלן 6 טיפים פרקטיים אשר תוכלו ליישם ולהרוויח מהם:

  • הוסיפו בר עליון הכולל הצעת מכירה ייחודית (USP) שתניע את הגולשים – בכדי לשכנע את הגולשים שהרכישה ממכם היא המשתלמת והכדאית ביותר, יש לספק לגולש סיבה משכנעת לקנות מהחנות, ולהדגיש אותה בפניו. בעזרת הוספת בר עליון לאתר עם הצעת מכירה ייחודית תוכלו לממש זאת בקלות. דוגמה לשימוש שכזה בבר עליון, היא חברת Harper Wilde, אשר מציגה למבקרים באתר בר עליון שמציע: משלוח חינם על כל הזמנה מעל 50$ + החזרה בחינם. דוגמה להצעת מכירה נוספת, הינה של חברת BALR אשר ביצעה שיתוף פעולה עם עמותת "RED" למלחמה באיידס, והציעה קולקציה לקידום העמותה – שבעבור כל פריט שנרכש ממנה תתרום החברה לקרן העולמית למלחמה באיידס. כמו כן, ישנן הצעות מכירה אפקטיביות נוספות כגון: 0% ריבית למשך 4 חודשים על רכישות מעל 150£ בתשלום עם אשראי PayPal, אשר הוצעה על ידי חברת Sportsshoes.com לגולשים. לאור יעילותן של הצעות המכירה השונות, מומלץ ליצור הצעת מכירה ייחודית שתניע את הגולשים לרכוש בחנות שלכם. בנוסף, יש למקם את הצעת המכירה במיקום בולט שיזכה לחשיפה מרבית – כמו הבר העליון של האתר.
  • השיגו את כתובת הדוא"ל של הגולשים – בעזרת שליחת מיילים לגולשים, תוכלו ליידע אותם על מבצעים והטבות ולעודד אותם להיכנס בשנית לאתר שלכם. בהקשר זה, מחקר של Episerver מצא כי 92% מהגולשים שמבקרים בחנות מקוונת לא יבצעו רכישה בביקור הראשון, ולכן ההזדמנות להעלות למודעות שלהם את החנות פעם אחר פעם חשובה ויכולה להגדיל את הסיכויים לרכישה. בכדי להשיג את כתובת הדוא"ל של הגולשים באתר, ניתן לעשות שימוש בחלונות קופצים– "פופ אפים", ואף להציע תמורה בעד ההרשמה. דוגמה לכך היא Tommy Hilfiger, אשר מציע הנחה גדולה למצטרפים חדשים למועדון הלקוחות (הצטרפות כרוכה כמובן במתן כתובת דוא"ל) בקנייתם הראשונה. אפשרות יעילה נוספת להשגת הדוא"ל של הגולשים, היא קידום תחרויות באתר וזכייה בפרסים. שכן הרשמה לתחרות כרוכה בהשארת פרטי קשר ומייל. למשל, חברת Filippo Loretiמציעה לגולשים השתתפות בהגרלה מדי חודש של "גיפט-קארד" בשווי 500$.
קניות און ליין 2
  • אפשרו לגולשים לבצע רכישה גם כאורחים (ללא הרשמה) – כאשר גולש מעוניין לבצע רכישה, עליכם להקל עליו ולהפוך את תהליך הרכישה לפשוט ביותר ונטול הסחות דעת. לכן, מומלץ לאפשר לגולשים לבצע רכישה באתר כאורחים, ולהימנע מחיוב הלקוחות הפוטנציאליים להירשם לאתר – תהליך שעלול להקשות על הלקוח ואף לגרום לו לוותר על המוצר.
  • צרו מצג של הזדמנות חד פעמית ותחושת "דחיפות" – יצירת תחושה של דחיפות, הינה כלי אפקטיבי שיכול לסייע בקלות להגביר את שיעור ההמרות. זאת, בשל רצון הגולשים לנצל הזדמנות חד פעמית ולהימנע מתחושת החמצה של מבצע מיוחד או מוצר שווה. ניתן ליצור את תחושת הדחיפות בכמה דרכים, כאשר אלו שלוש הדרכים האפקטיביות ביותר:
    הצגת מספר הגולשים שצופים כעת במוצר או שירות מסוים, באופן שיוצר תחרות ודחיפות לבצע את הרכישה. כך למשל נוהג אתרcom .
    הצגת כמות הפריטים שנותרו במלאי, כדי לעודד את הגולש לרכוש לפני שייגמרו הפריטים (ניתן למצוא שיטה זו בחנות Tradlands).
    דרך נוספת לזרז את הגולשים לבצע רכישה, היא הצעת עסקאות ייחודיות הקצובות בזמן, אשר ניתן לממשן רק בטווח הזמן הקרוב.
  • צמצמו את אחוז הנטישה מעגלת הקניות – לעתים, לקוחות עוזבים את החנות ומוותרים על רכישה בעת הגעתם לעגלת הקניות הסופית. מקרים אלו מתרחשים לרוב בשל עלות משלוח גבוהה או מחיר מוצר שאינו משתלם, שכן לקוחות מסוימים משווים מחירים של סל הקניות בחנויות שונות ובוחרים באלטרנטיבה הזולה ביותר. כדי לצמצם את אחוז הנטישה מעגלת הקניות, מומלץ להציע ללקוח במעמד הרכישה הנחה קטנה או משלוח חינם, שיכול לשכנע אותו לבצע את הרכישה דווקא בחנות שלך.
  • בצעו התאמה אישית של התוכן עבור הלקוח – בצעו פרסונליזציה של התוכן, והתאימו לכל גולש את התוכן הרלוונטי לו כדי להגדיל את הסיכוי שירכוש את המוצר. בהקשר זה, הגולשים בעלי צרכים שונים ואינם מעוניינים בהכרח באותו המוצר, לכן הצגת המידע המתאים לצרכי הלקוח במקום ובזמן הנכון, יניב לכם רווח גדול יותר.
    דוגמה לכך, היא גולש אשר הגיע לחנות מקוונת דרך מודעה בפייסבוק המפרסמת מחשבים ניידים. סביר להניח שאותו גולש מעוניין ברכישת מחשב נייד, ולכן מומלץ להציג ללקוח אפשרויות רכישה הקשורות במחשבים ניידים במיקום בולט באתר. בדומה לכך, חנויות אופנה מקוונת יכולות להציג ללקוחותיה ממדינות שונות, קולקציות המתאימות למזג האוויר הנוכחי בכל מדינה (קולקציית קיץ למדינות חמות ולהיפך). בחרו בשיטת הפרסונליזציה שמתאימה לחנות המקוונת שלכם, וצרו עבור הגולשים חווית משתמש נעימה, אישית ויעילה שתניב לכם רווח. לסיכום, באמצעות כמה טיפים פשוטים ויעילים, תוכלו לבצע אופטימיזציה להמרה בחנות המקוונת שלכם, ולהגדיל את היקף המכירות. אנו ממליצים לכל חנות ליישם את הטיפים הרלוונטיים לה, לייעל כמעט ללא מאמץ את הפעילות העסקית בה, ולהפוך את הגולשים ללקוחות משלמים.
לייעוץ ושאלות, צרו עמנו קשר! בהצלחה!
  • אפשרו לגולשים לבצע רכישה גם כאורחים (ללא הרשמה) – כאשר גולש מעוניין לבצע רכישה, עליכם להקל עליו ולהפוך את תהליך הרכישה לפשוט ביותר ונטול הסחות דעת. לכן, מומלץ לאפשר לגולשים לבצע רכישה באתר כאורחים, ולהימנע מחיוב הלקוחות הפוטנציאליים להירשם לאתר – תהליך שעלול להקשות על הלקוח ואף לגרום לו לוותר על המוצר.
  • צרו מצג של הזדמנות חד פעמית ותחושת "דחיפות" – יצירת תחושה של דחיפות, הינה כלי אפקטיבי שיכול לסייע בקלות להגביר את שיעור ההמרות. זאת, בשל רצון הגולשים לנצל הזדמנות חד פעמית ולהימנע מתחושת החמצה של מבצע מיוחד או מוצר שווה. ניתן ליצור את תחושת הדחיפות בכמה דרכים, כאשר אלו שלוש הדרכים האפקטיביות ביותר:
    • הצגת מספר הגולשים שצופים כעת במוצר או שירות מסוים, באופן שיוצר תחרות ודחיפות לבצע את הרכישה. כך למשל נוהג אתרcom .
    • הצגת כמות הפריטים שנותרו במלאי, כדי לעודד את הגולש לרכוש לפני שייגמרו הפריטים (ניתן למצוא שיטה זו בחנות Tradlands).
    • דרך נוספת לזרז את הגולשים לבצע רכישה, היא הצעת עסקאות ייחודיות הקצובות בזמן, אשר ניתן לממשן רק בטווח הזמן הקרוב.
  • צמצמו את אחוז הנטישה מעגלת הקניות – לעתים, לקוחות עוזבים את החנות ומוותרים על רכישה בעת הגעתם לעגלת הקניות הסופית. מקרים אלו מתרחשים לרוב בשל עלות משלוח גבוהה או מחיר מוצר שאינו משתלם, שכן לקוחות מסוימים משווים מחירים של סל הקניות בחנויות שונות ובוחרים באלטרנטיבה הזולה ביותר. כדי לצמצם את אחוז הנטישה מעגלת הקניות, מומלץ להציע ללקוח במעמד הרכישה הנחה קטנה או משלוח חינם, שיכול לשכנע אותו לבצע את הרכישה דווקא בחנות שלך.
  • בצעו התאמה אישית של התוכן עבור הלקוח – בצעו פרסונליזציה של התוכן, והתאימו לכל גולש את התוכן הרלוונטי לו כדי להגדיל את הסיכוי שירכוש את המוצר. בהקשר זה, הגולשים בעלי צרכים שונים ואינם מעוניינים בהכרח באותו המוצר, לכן הצגת המידע המתאים לצרכי הלקוח במקום ובזמן הנכון, יניב לכם רווח גדול יותר.
    דוגמה לכך, היא גולש אשר הגיע לחנות מקוונת דרך מודעה בפייסבוק המפרסמת מחשבים ניידים. סביר להניח שאותו גולש מעוניין ברכישת מחשב נייד, ולכן מומלץ להציג ללקוח אפשרויות רכישה הקשורות במחשבים ניידים במיקום בולט באתר. בדומה לכך, חנויות אופנה מקוונת יכולות להציג ללקוחותיה ממדינות שונות, קולקציות המתאימות למזג האוויר הנוכחי בכל מדינה (קולקציית קיץ למדינות חמות ולהיפך). בחרו בשיטת הפרסונליזציה שמתאימה לחנות המקוונת שלכם, וצרו עבור הגולשים חווית משתמש נעימה, אישית ויעילה שתניב לכם רווח. לסיכום, באמצעות כמה טיפים פשוטים ויעילים, תוכלו לבצע אופטימיזציה להמרה בחנות המקוונת שלכם, ולהגדיל את היקף המכירות. אנו ממליצים לכל חנות ליישם את הטיפים הרלוונטיים לה, לייעל כמעט ללא מאמץ את הפעילות העסקית בה, ולהפוך את הגולשים ללקוחות משלמים.
לייעוץ ושאלות, צרו עמנו קשר! בהצלחה!

רוצים לקבל טיפים
או לשמוע עוד?

ניתן לפנות אלינו בדרכים הבאות

במענה בימים א'-ה', בין 8:00-19:00

במענה בימים א'-ה', בין 8:00-19:00