הבינה המלאכותית הפכה בשנתיים האחרונות לנגישה עבור כל אחד, ולכלי פופולארי ויעיל בידי משווקים ובעלי עסקים בארץ ובעולם. הבינה המלאכותית עושה מהפכה של ממש בעולם הטכנולוגי, ומביאה לשיפור בכל היבט בחיינו. אנשי שיווק יכולים להפיק תועלת אדירה מכלי הבינה המלאכותית שעומדים לרשותנו כיום, ובעזרתם לטייב את הפעילות השיווקית הדיגיטלית שלהם. בהקשר זה, ניתן למצוא שימוש שכזה בבינה מלאכותית כבר בפלטפורמת הפרסום של Google – Google Ads. הפלטפורמה משתמשת בכלי AI שפותחו על ידי Google, אשר מסייעים למפרסמים לשפר את חווית הגולשים, את אפקטיביות הקמפיינים שלהם, ואת המסרים השיווקיים. יתרה זאת, Google השיקה (אפריל 2024) כלי בינה מלאכותית חדש: מחולל תמונות מבוסס AI, המיועד לקמפיינים מסוג Demand Gen.
AI מבית Google בפלטפורמת Google Ads
להלן פיצ'רים שונים בפלטפורמת Google Ads המבוססים על בינה מלאכותית, שיכולים לשמש כל איש שיווק ובעל עסק:
שיטות בידינג חכמות
בינה מלאכותית יכולה לסייע לכם להציג לגולש מודעה ומחיר המתאימים לו ב- Google. הבינה המלאכותית מאפשרת ל- Google , להתאים הצעות מחיר פרטניות לכל שאילתה באופן חכם, בעזרת שכלול פרמטרים שונים כמו: יעד הקמפיין, תקציב, מאפייני הגולש והשאילתה. כך, תוכלו להימנע מהגדרה ידנית של הצעת מחיר עבור כל מונח חיפוש או מיקום הודעה, ולהשתמש בשיטות בידינג פשוטות ויעילות. יש לציין, כי Google ממליצה לשלב את שיטות הבידינג עם התאמה רחבה למונחי חיפוש, כדי לאפשר למערכת לפעול ולהשיג תוצאות מיטביות עבור הקמפיין.
מודעות חיפוש רספונסיביות
מודעות חיפוש אלו משתפרות ומתעדכנות בהתאם לשאילתה, וכוללות כותרות ותיאורים הרלוונטיים כמה שיותר עבור הגולש. לא רק, בכל מודעה כזו שתיצרו תוכלו להשתמש בהצעות חכמות של המערכת, המבוססת על בינה מלאכותית, ולשפר את תוכן המודעה עוד יותר. על פי Google, מפרסמים אשר שיפרו את מדד החוזק של המודעות בעזרת המערכת, מדווחים על עלייה ממוצעת של כ-12% במספר ההמרות.
מודעות דינמיות ברשת החיפוש
מודעות דינמיות מיוצרות באופן אוטומטי על ידי מערכת בינה מלאכותית, ומתבססות על תוכן מאתר האינטרנט של העסק ועמודי הנחיתה שלו. כמו כן, המערכת יודעת לשייך כל מודעה דינמית לקטגוריה אחת באתר, לדפים מסוימים או לאתר כולו, לפי דרישת המפרסם.
קמפיינים חכמים
בעזרת Google מפרסמים יכולים ליצור קמפיינים חכמים שיופיעו בכל אזורי הפרסום של Google Ads. בנוסף, תתבצע אופטימיזציה שוטפת וחלוקת תקציב בין המיקומים השונים. דוגמה לקמפיין חכם שכזה היא – performance max, בו נעשה שימוש ב-AI במערכת שיודעת ליצור עבור המפרסם נכסי טקסט, תמונות, לוגו וסרטונים שמבוססים על חומרים מהאתר. יתרה מזאת, ככל שיצטברו יותר נתונים על הקמפיין, כך המערכת תוכל לשפר את ביצועיה ולבצע אופטימיזציה חכמה.
- מחולל תמונות מבוסס AI
מחולל תמונות הינו כלי המבוסס AI שהושק לאחרונה (אפריל), ומאפשר ליצור תמונות איכותיות בעבור קמפיינים מסוג Demand Gen. השימוש בכלי זה מתאים למודעות שמוצגות במיקומים נבחרים כגון: YouTube Shorts Discover ו-Gmail, שמטרתן לעורר ביקוש בקרב קהל היעד בעזרת אמצעים חזותיים. בהמשך לכך, כל מפרסם יכתוב הנחיות מילוליות למחולל התמונות, שעל פיהן תיווצר תמונה מקורית, איכותית ומרשימה. לא רק, Google מקפידה על יצירת תמונות ייחודיות כאשר לא יתקבלו שתי תמונות זהות לעולם. חשוב לציין, כי מחולל התמונות זמין כעת רק בשפה האנגלית, ובהמשך השנה יגיעו שפות נוספות. - שימוש ב-ChatGPT לקידום ממומן
נוסף על הכלים החכמים המובנים ב- Google Ads, ניתן להשתמש בכלי AI חיצוניים נוספים -דוגמת ChatGPT, שיסייעו בשיפור הפעילות הממומנת שלכם, בדיוק המסרים ובהעלאת רעיונות חדשים. בין הכלים הללו ישנם:- קופי למודעות טקסט – ניתן ליצור כותרות ותיאורים למודעות חיפוש בעזרת ChatGPT, על פי הנחיות מפורטות שכתב המפרסם. בהקשר זה, ישנה חשיבות רבה לדיוק ובהירות ההנחיות שמוזנות למערכת, כיוון שבהתאם אליהן יתקבל התוצר. מומלץ לציין במסגרת ההנחיות את כמות הכותרות והתיאורים שנדרשים, מהות הקמפיין והמוצר המשווק, מכסת מילים מסוימת, מילות מפתח חשובות ורלוונטיות, דרישה להנעה לפעולה וכדומה.
- יצירת תוכן שיווקי – בהינתן הנחיות ברורות, מערכת בינה מלאכותית יכולה לספק רעיונות מעולים ומקוריים לתכנים שיווקיים. בכדי לטייב את הפלט, יש להזין קלט ברור והנחיות מפורטות עבור המערכת; החל מקהל היעד, דרך אופי המוצר שמשווק, וחסמים בקרב לקוחות פוטנציאליים, ועד מטרת העמוד בו יופיע התוכן.
- מחקר מילים וחיזוי נפחי חיפוש – Google מציעה את הכלי – Keyword Planner, אשר מתכנן מילות מפתח ומסייע במחקר מילים וחיזוי נפחי חיפוש. חשוב לציין, שהכלי עלול לעתים להעלות מונחים שאינם רלוונטיים, ולכן מומלץ לבצע מחקר מילים יסודי יותר בעזרת ChatGPT, ולהכתיב לו הנחיות ברורות לגבי הנושא הכללי, מהות המוצר המשווק, ודפי הנחיתה החשובים.
- פריסת מדיה חכמה – ChatGPT יכול לסייע בשיפור פריסת המדיה ב- Google Ads ואופן חלוקת התקציב בין פלטפורמות הפרסום. על פי הוראות מדויקות ומפורטות שיינתנו למערכת, זו תמקם את המודעות בצורה יעילה יותר ותוכל לקשר בין קהל מסוים לפלטפורמה המתאימה לו.
- מדוע השימוש בכלי AI הכרחי?
כלי הבינה המלאכותית השונים, מאפשרים לעסקים לפעול ביצירתיות ובתחכום, להגיע לקהל הנכון ולייעל את שיטות השיווק. הכלים המתקדמים חוסכים בזמן ומשאבים יקרים, ומספקים לבעלי העסקים הזדמנות להרחיב את המערך הקריאטיבי שלהם, וליצור נפח גבוה של נכסי תדמית, ללא כוח אדם רב ומאמץ משמעותי. יתרה מזאת, כלי ה-AI מאפשרים ליצור חומרים רבים המבוססים על אותן הנחיות (גרסאות שונות של תמונות וטקסטים), כך שנשמר קונספט אחוד בהתאם לאופי המותג, וכן נשמרת עקביות במסע הפרסום של העסק. לצד יתרונותיהם הרבים של כלי הבינה המלאכותית, עדיין נותר הצורך במוח האנושי ובבקרה על עבודת ה-AI. לשם כך, מומלץ לבדוק ולוודא שהמערכת אכן יצרה את התכנים המתאימים לעסק שלכם ולהנחיות, להשתמש במילות שלילה ולצמצם את מרחב הטעויות, וכמובן להגדיר מהיכן יילקח התוכן לקמפיין שלכם.
השתמשו בחכמה בכלי ה-AI, הם יכולים לתרום לכם רבות ולשפר פלאים את השיטות המוכרות לכם. לשאלות צרו עמנו קשר, ובהצלחה!
מחולל תמונות מבוסס AI
מחולל תמונות הינו כלי המבוסס AI שהושק לאחרונה (אפריל), ומאפשר ליצור תמונות איכותיות בעבור קמפיינים מסוג Demand Gen. השימוש בכלי זה מתאים למודעות שמוצגות במיקומים נבחרים כגון: YouTube Shorts Discover ו-Gmail, שמטרתן לעורר ביקוש בקרב קהל היעד בעזרת אמצעים חזותיים. בהמשך לכך, כל מפרסם יכתוב הנחיות מילוליות למחולל התמונות, שעל פיהן תיווצר תמונה מקורית, איכותית ומרשימה. לא רק, Google מקפידה על יצירת תמונות ייחודיות כאשר לא יתקבלו שתי תמונות זהות לעולם. חשוב לציין, כי מחולל התמונות זמין כעת רק בשפה האנגלית, ובהמשך השנה יגיעו שפות נוספות.
שימוש ב-ChatGPT לקידום ממומן
נוסף על הכלים החכמים המובנים ב- Google Ads, ניתן להשתמש בכלי AI חיצוניים נוספים -דוגמת ChatGPT, שיסייעו בשיפור הפעילות הממומנת שלכם, בדיוק המסרים ובהעלאת רעיונות חדשים. בין הכלים הללו ישנם:
קופי למודעות טקסט – ניתן ליצור כותרות ותיאורים למודעות חיפוש בעזרת ChatGPT, על פי הנחיות מפורטות שכתב המפרסם. בהקשר זה, ישנה חשיבות רבה לדיוק ובהירות ההנחיות שמוזנות למערכת, כיוון שבהתאם אליהן יתקבל התוצר. מומלץ לציין במסגרת ההנחיות את כמות הכותרות והתיאורים שנדרשים, מהות הקמפיין והמוצר המשווק, מכסת מילים מסוימת, מילות מפתח חשובות ורלוונטיות, דרישה להנעה לפעולה וכדומה.
יצירת תוכן שיווקי – בהינתן הנחיות ברורות, מערכת בינה מלאכותית יכולה לספק רעיונות מעולים ומקוריים לתכנים שיווקיים. בכדי לטייב את הפלט, יש להזין קלט ברור והנחיות מפורטות עבור המערכת; החל מקהל היעד, דרך אופי המוצר שמשווק, וחסמים בקרב לקוחות פוטנציאליים, ועד מטרת העמוד בו יופיע התוכן.
מחקר מילים וחיזוי נפחי חיפוש – Google מציעה את הכלי – Keyword Planner, אשר מתכנן מילות מפתח ומסייע במחקר מילים וחיזוי נפחי חיפוש. חשוב לציין, שהכלי עלול לעתים להעלות מונחים שאינם רלוונטיים, ולכן מומלץ לבצע מחקר מילים יסודי יותר בעזרת ChatGPT, ולהכתיב לו הנחיות ברורות לגבי הנושא הכללי, מהות המוצר המשווק, ודפי הנחיתה החשובים.
פריסת מדיה חכמה – ChatGPT יכול לסייע בשיפור פריסת המדיה ב- Google Ads ואופן חלוקת התקציב בין פלטפורמות הפרסום. על פי הוראות מדויקות ומפורטות שיינתנו למערכת, זו תמקם את המודעות בצורה יעילה יותר ותוכל לקשר בין קהל מסוים לפלטפורמה המתאימה לו.
מדוע השימוש בכלי AI הכרחי?
כלי הבינה המלאכותית השונים, מאפשרים לעסקים לפעול ביצירתיות ובתחכום, להגיע לקהל הנכון ולייעל את שיטות השיווק. הכלים המתקדמים חוסכים בזמן ומשאבים יקרים, ומספקים לבעלי העסקים הזדמנות להרחיב את המערך הקריאטיבי שלהם, וליצור נפח גבוה של נכסי תדמית, ללא כוח אדם רב ומאמץ משמעותי. יתרה מזאת, כלי ה-AI מאפשרים ליצור חומרים רבים המבוססים על אותן הנחיות (גרסאות שונות של תמונות וטקסטים), כך שנשמר קונספט אחוד בהתאם לאופי המותג, וכן נשמרת עקביות במסע הפרסום של העסק. לצד יתרונותיהם הרבים של כלי הבינה המלאכותית, עדיין נותר הצורך במוח האנושי ובבקרה על עבודת ה-AI. לשם כך, מומלץ לבדוק ולוודא שהמערכת אכן יצרה את התכנים המתאימים לעסק שלכם ולהנחיות, להשתמש במילות שלילה ולצמצם את מרחב הטעויות, וכמובן להגדיר מהיכן יילקח התוכן לקמפיין שלכם.
השתמשו בחכמה בכלי ה-AI, הם יכולים לתרום לכם רבות ולשפר פלאים את השיטות המוכרות לכם. לשאלות צרו עמנו קשר, ובהצלחה!