קידום אתרים אורגני בגוגל מחיר
במציאות המודרנית ביסוס נוכחות מקוונת הוא צעד הכרחי עבור עסקים קטנים כגדולים. ואכן, מיליוני לקוחות פוטנציאליים עושים שימוש במנועי החיפוש על מנת למצוא אינפורמציה, שירותים ומוצרים. בשל כך, אין זה מפתיע כי חברות ובתי עסק שואפים להימצא בראש עמוד התוצאות בגוגל, כאשר האסטרטגיה היעילה ביותר לצורך השגת תוצאות אלה הינה קידום אורגני בגוגל.
במסגרת מדריך זה, נתעמק בעולם הקידום האורגני, נפרט על אודות היתרונות הגלומים בו וננסה להעריך כמה עולה קידום אורגני אפקטיבי בגוגל.
קידום אורגני בגוגל - כלי מרכזי לפרסום עסקים
קידום אורגני בגוגל (SEO) מתייחס למכלול הפעולות הנדרשות על מנת לקדם אתר אינטרנט במעלה עמוד התוצאות בגוגל, מבלי להזדקק לפרסום בתשלום. בניגוד למודעות בתשלום, קידום אורגני מסתמך על שיפור איכות האתר, הרלוונטיות שלו לגולש וחוויית המשתמש, על מנת לקדם את דירוגו בגוגל בצורה טבעית. על חלק מהפעולות הנדרשות לצורך קידום אורגני בגוגל ניתן למנות אופטימיזציה טכנית של מבנה האתר, הכללת תכנים ובניית קישורים.
- קידום אמינות האתר: אתרים המדורגים גבוה יותר על ידי האלגוריתם של גוגל נתפשים על פי רוב כאמינים יותר עבור המשתמשים. קידום אורגני מאפשר לבעלי עסקים לבנות מוניטין ולבסס את המותג שלהם באינטרנט.
- תוצאות ארוכות טווח: בעוד שפרסום בתשלום מציע לבעל האתר חשיפה מידית וקצרת טווח, קידום אורגני מתמקד בהשגת תוצאות בנות קיימא. ניתן להשיג זאת באמצעות שילוב תוכן איכותי באתר לאורך זמן, עדכון מילות המפתח מעת לעת והצבת קישורים באתרים הנהנים מסמכות גבוהה.
- חסכון: בהשוואה לפרסום ממומן, קידום אורגני עשוי להתברר כאסטרטגיה משתלמת בטווח הארוך. אף על פי שקידום אורגני מצריך להשקיע מאמץ וזמן יקר ודורש על פי רוב ניסיון ומומחיות, היתרונות ארוכי הטווח שגלומים בו עולים בדרך כלל בהרבה על גובה ההשקעה הראשונית.
על מנת להבטיח כי תהליך הקידום האורגני שלכם יוכתר כהצלחה, ישנן מספר אסטרטגיות מרכזיות שחשוב להכיר:
- תהליכי אופטימיזציה בסיסיים למנועי החיפוש (SEO): בבסיס הקידום האורגני עומדי תהליכי האופטימיזציה למנועי החיפוש, שמיועדים שהאלגוריתם של גוגל יתפוש את האתר המקודם כאתר אמין ויציב אותו בראש תוצאות החיפוש. עם אסטרטגיות ה-SEO הנפוצות ביותר ניתן למנות מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של הדפים המופיעים באתר, שימוש במטא תגים, התאמת האתר למובייל, שיפור מהירות טעינת העמודים באתר ופיתוח ממשק ידידותי למשתמש.
- יצירת תוכן באיכות גבוהה: יצירת תוכן אינפורמטיבי, רלוונטי ומרתק נחשב לאחד מן האלמנטים החשובים ביותר בתהליך הקידום האורגני. פרסום פוסטים ומאמרים בבלוג והעלאת סרטונים אינפורמטיביים הנותנים מענה לצרכים ולתחומי העניין של קהל היעד שלכם ימשוך אליו מבקרים ויעודד אותם לשתף את התכנים שלכם.
- בניית קישורים: כפי שתיארנו מקודם, בניית קישורים היא אחת מאבני הפינה של כל תהליך קידום אורגני. בניית רשת של קישורים נכנסים איכותיים מאתרים בעלי מוניטין תשפר את דירוג האתר שלכם באלגוריתם של גוגל ותוודא כי האתר שלכם יוצב בראש תוצאות החיפוש.
- שימוש ברשתות החברתיות: השתתפות פעילה בפלטפורמות המדיה החברתית יכולה לסייע לכם למשוך מבקרים לאתר שלכם ולשפר את המוניטין שלו. השתדלו לפרסם תכנים איכותיים ברשתות החברתיות באופן קבוע על מנת להגיע לקהל יעד מגוון.
- אופטימיזציה של חווית המשתמש: הבטחת חוויית משתמש מהנה היא צעד חשוב במסגרת כל תהליך קידום אורגני. ודאו כי קל למשתמש לנווט באתר שלכם, כי העמודים השונים בו נטענים במהירות וכי הוא מציע מידע בעל ערך. אופטימיזציה למכשירים ניידים חשובה במיוחד אף היא, בהתחשב בעובדה שמרבית הגולשים עושים שימוש בטלפון הנייד לצורך איתור מוצרים ושירותים.
לאחר שהבנו את חשיבותו של קידום אורגני בגוגל ודנו באסטרטגיות קידום מומלצות, ננסה לספק מענה לשאלה כמה עולה קידום אורגני בגוגל. נכון למועד כתיבת שורות אלה, ישנו אי סדר בתחום קידום האתרים בישראל בנושא המחיר המוצע עבור השירות, כאשר חברות מסוימות מציעות לנהל קמפיין קידום אתרים במאות שקלים בחודש מבלי לערוך את ההבחנה הנדרשת בין קידום אתרים אורגני לבין קידום ממומן, ואילו חברות אחרות גובות עשרות אלפי שקלים מבלי לספק הסבר בנוגע להיקף השירותים שהן מציעות.
על פי רוב, מחיר קידום אורגני בגוגל נע בין אלף חמש מאות לשבעת אלפים חמש מאוד שקלים, כאשר במקרים נדירים המחיר חוצה את רף העשרת אלפים שקלים. מחיר השירות תלוי במשתנים שונים כמו מידת התחרותיות שמאפיינת את השוק שבו פועל העסק, היעדים שבעל העסק מציב, מידת הניסיון של המקדם, היקף הקישורים, שעות העבודה עבור תהליכי האופטימיזציה וכיוצא באלה. לכן, המחיר הסופי עבור השירות משתנה מפרויקט לפרויקט.
תחילה, חשוב לזכור כי בכל הקשור לקידום אתרים אורגני, מי שבוחר לשלם מחיר זול מוצא את עצמו משלם ביוקר. הסיבה לכך היא שמקדמי אתרים מתחילים וחסרי ניסיון גובים מחירים תחרותיים ביותר, אך מספקים שירות חלקי בלבד שאינו מגשים את היעדים שהלקוח מציב. דבר נוסף שעליכם לדעת הוא שלמעלה מתשעים אחוזים מחברות הקידום הישראליות דורשות מהלקוח להתחייב לשנה שלמה, לאור העובדה שעל מנת להשיג תוצאות יש להתחייב לפעולות ארוכות טווח. המאפיין השלישי בנוגע לתשלום עבור קידום אתרים, שכל בעל עסק חייב להכיר, הוא העובדה שתשלום עבור קידום אתרים נעשה בדרך של ריטיינר חודשי ולא כתשלום חד פעמי.
ישנם מספר פרמטרים הקובעים את תמחור ה-SEO:
- מספר שנות הניסיון של מקדם האתר: מטבע הדברים, ככל שמקדם האתרים יותר מנוסה, כך התשלום שהוא יגבה עבור השירות יהיה גבוה יותר. בתמורה, הצרכן יקבל שירות איכותי, מקצועי ומבוסס דאטה.
- מיקומה הגיאוגרפי של חברת קידום האתרים: בדומה לשירותים נוספים שניתנים ברחבי הארץ, גם בתחום קידום האתרים, מחיר השירות נוטה לרדת ככל שמתרחקים מאזור תל אביב.
- מודל תמחור ה-SEO: חברות קידום מסוימות בוחרות לפעול על פי מודל שעתי, בעוד שחברות קידום אחרות גובות תשלום על פי מודל חודשי קבוע מראש.
- גודל העסק המקודם: קידום אתרים לעסקים קטנים הוא תהליך מורכב פחות מקידום אתרים של חברות גדולות ותאגידי ענק.
- המטרות והיעדים של הלקוח: לקוחות מסוימים מעוניינים שהאתר שלהם יכבוש את המקום הראשון בעמוד התוצאות של גוגל, בעוד שאחרים מסתפקים בעמוד הראשון. באופן דומה, לקוחות מסוימים מעוניינים להיות האתר המרכזי שאליו פונים גולשים שמחפשים ביטויי מפתח פופולריים, בעוד שלקוחות אחרים יסתפקו בביטויים נישתיים. להחלטות אלה השפעה מכרעת על המחיר שייגבה בסופו של דבר עבור השירות.
לסיכום
קידום אתרים אורגני הוא צעד חיוני עבור כל בעל עסק שמעוניין לבסס נוכחות דיגיטלית ולמשוך לקוחות חדשים. מחיר השירות, שכולל אופטימיזציה של האתר לאלגוריתם של גוגל, מורכב על פי רוב ממספר רב של משתנים כמו אופי השירות, ניסיון חברת הקידום, מהות העסק המקודם וכיוצא באלה. על מנת למקסם את ההצלחה שלכם, חשוב לפנות לחברת קידום אתרים בעלת ניסיון, מוסר עבודה גבוה, אחריות ומחויבות אישית כלפי הלקוח.