חברת גוגל עומדת ליישם את מה שלטענתה הוא הצעד הגדול ביותר קדימה למערכות חיפוש ב-5 השנים האחרונות, ואחד הצעדים הגדולים ביותר קדימה בתולדות החיפוש לגמרי.

גוגל משתמשת בטכנולוגיה חדשה שהציגה כבר בשנה שעברה, בשם BERT, בכדי להבין שאילתות חיפוש.

BERT פירושו מקודד רשת עצבית דו כיוונית (bidirectional encoder representations from transformers). ב”רשת עצבית” אנו מתייחסים למודלים המעבדים מילים ביחס לכל המילים האחרות במשפט.

המשמעות היא שמודלי החיפוש של BERT יכולים לפרש את המשמעות המתאימה של מילה על ידי התבוננות במילים שבאות לפני ואחרי. זה יביא להבנה טובה יותר של השאילתות, בהשוואה לעיבוד מילים בזה אחר זה.

מה המשמעות של זה עבור קידום אתרים (SEO) ובעלי אתרים?

השימוש של גוגל במודלים של BERT כדי להבין שאילתות חיפוש תשפיע על דירוג החיפוש ואף על קטעי טקסט. עם זאת, BERT לא ישמש ל-100% מהחיפושים.

לעת עתה, BERT ישמש באחת מכל 10 חיפושים בארה”ב באנגלית. גוגל טוענת כי BERT מורכב כל כך שהיא דוחפת את גבולות החומרה של גוגל, וזו כנראה הסיבה שהיא משמשת רק בכמות מוגבלת של חיפושים.

משתמשי חיפוש בגוגל בארצות הברית צריכים להתחיל להשתמש במידע שימושי יותר בתוצאות החיפוש:

“במיוחד עבור שאילתות שיחה ארוכות יותר, או חיפושים שבהם מילות-מפתח כמו “עבור” (for) ו-“עד” (to) חשובות הרבה למשמעות, החיפוש יוכל להבין את ההקשר של המילים בשאילתה שלך. אתה יכול לחפש באופן שמרגיש טבעי עבורך.”

עבור תוצאות חיפוש נבחרות (Featured Snippets), גוגל משתמשת במודל BERT כדי לשפר את התוצאות בכל שני תריסר המדינות בהן קיימות תוצאות חיפוש נבחרות.

גוגל טוענת כי BERT עברה בדיקות קפדניות כדי להבטיח שהשינויים אכן מועילים יותר עבור המחפשים. תוכל לראות כמה דוגמאות לפני ואחרי בסעיף הבא.

דוגמאות למה שעדכון BERT יעשה אחרי שיתחיל להתממש בארץ

קוראים לזה Featured Snippets והוא מכניס לתוצאות החיפוש דברים נפלאים

אתרים שנראו בגוגל כמו בתמונה המצורפת בתוצאות חיפוש

גוגל featured snippetייראו עם התמונה בתוך התיאור של האתר כמו שמופיע במובייל אבל בדסקטופ

BERT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זה לא הכל

כל מילים שמופיעות עם שאלות ועם מילות קישור “עבור” , “בשביל” וכדומה ייראו עם featured snippet או שהתוצאות ב 10 ראשונים יישתנו לגמריי כמו בדוגמה המצורפת.

עדכוני גוגל

במבט קדימה

עם שינוי זה גוגל שואפת לשפר את ההבנה של שאילתות, לספק תוצאות רלוונטיות יותר ולאפשר לחיפושים כתיבת שאילתות בצורה טבעית יותר.

גוגל לא אמרה באיזו מידה שינוי זה ישפיע על דירוגי החיפוש. בהתחשב בעובדה ש-BERT משומשת רק בכ-10% מהשאילתות באנגלית בארה”ב, ההשפעה צריכה להיות מינימלית לעומת עדכון אלגוריתמים בקנה מידה מלא.

הבנת השפה היא אתגר מתמשך, וגוגל מודה שאפילו עם BERT יתכן שהיא לא תקינה לגמרי. עם זאת, החברה מתחייבת להשתפר בפירוש המשמעויות של שאילתות בעתיד.