תופעת חברות קידום אתרים קיקיוניות שצצו כפטריות אחרי הגשם

כבר מספר ימים שאני חושב לסגנן מאמר בנושא ולא מוצא את הזמן. אז הנה הגיע יום שישי ואפשר "לגנוב" שעה מהזמן בכדי לנסות ולעזור/לשפר/לייעל ואולי בכלל להציל את העסקים הקטנים מכל מיני "חברות קידום" שפשוט פוגעות נואשות באתרי לקוחות.

חשוב לי לציין – אין כאן שום אינטרס של מכירה/שיווק או כל דבר הקשור לזה.

אז איך זה עובד?

ביום בהיר אתם מקבלים מייל מחברת קידום שאומר ככה – היי בעל עסק, אני עוברת על האתר שלך ורואה שאתה ממש לא מקודם בגוגל ולא נמצא בשום מילת מפתח שכל המתחרים שלך נמצאים שם – לא חבל שכולם ייקחו לך את הלקוחות??

גם אם עניתם למייל הזה וגם אם לא  אחרי מספר ימים יגיע אליכם מאותה החברה דוח למייל שמראה לכם כמה אתם קטנים ולא שווים כלום מול המתחרים שלכם ברשת האינטרנט וכמה העסק שלכם פגוע ומסכן לעומת המתחרים.
כמה הדירוג שלכם בגוגל גרוע וכו'.. וכו'.. וכו'…

חשוב לדעת לפני שבוחרים חברת קידום

*חשוב להבין איך השלב הזה עובד – החברות האלו לא עושות שום חקר ולו הכי קטן על האתר שלכם, זה פשוט מאד תוכנה שמוציאה את כל המילות מפתח שאתם לא נמצאים שם והמתחרים שלכם כן (גם שב 80% מהמילות מפתח האלו זה בכלל לא רלוונטי אליכם, כמו: בעל עסק של בית דפוס בפתח תקווה ששלחו לו בדוח שהוא לא נמצא במילת מפתח: בית דפוס בבאר שבע.. ממש הפסד שלי שאני בפתח תקווה ולא מדפיסים אצלי בעלי עסקים מהחצי השני של כדור הארץ).

הבעיה היא לא המיילים והדוחות הלא נכונים שנשלחים אליכם. הבעיה הגדולה היא במידה והחלטתם לעזוב את חברת הקידום הנוכחית שלכם ולהעביר את הפעילות שלכם לאחת החברות האלו!

  • עוד דבר שחשוב לי לציין – אני אישית כמנכ"ל חברת מרובע מאד תומך בתחרות, תחרות מייצרת איכות והרבה מאד יתרונות ללקוח קצה.
    רק שהרעיון של תחרות הוא תחרות בין חברות שמבצעות את העבודה האמתית ללקוח ולא בין חברה שיודעת לבצע את העבודה מעל 10 שנים לעומת חברה שחוץ מהשיקים של הלקוח לא רואה כלום מסביב.

אז מה קורה למיתוג/לאתר/לקידום האתר של הלקוח ברגע שהשתכנע מול החברות האלו:

*את זה אני אישית רושם מניסיון שלי עם לקוח שעבר לחברה אחרת לפני כ 3 חודשים (ובסופו של דבר חזר שהבין מול מי הוא עומד).

  1. לא באמת מבצעים שום דבר באתר מבחינת אופטימיזציה, חקר מילות מפתח, הזנת תכנים נכונים, בדיקת האתר עם כלים של גוגל מול גוגל כמו: Webmaster Tools.
  2. בדרך כלל ומבדיקה אישית שלי החברות האלו מוציאות קישורים מכל מיני אתרים לא איכותיים לאתר הלקוח כאשר לטווח זמן הקרוב אפשר לראות "קפיצה" בדירוג במילת מפתח או יותר אבל לטווח הקצת יותר רחוק האתר ייפגע אנושות מול גוגל ולהחזיר את המצב לקדמותו יעלה המון כסף וייקח המון זמן.
  3. סתם עוד דוגמא קלאסית עם הלקוח שלי – לפני כחודש וחצי הוא העביר את האולם תצוגה שלו מקום, החברה לא דאגה לשנות כתובת ולאמת אותה בכרטיס גוגל מקומות שלו ולקוחות הגיעו אליו למקום הישן דרך גוגל ויותר מזה: הלקוח בכלל לא הבין למה..

דוגמאות מוחשיות מהרשת:

תוכנות שמוציאות מילות מפתח שלא קשורות לבית העסק

מילות מפתח שקשורות להסעות
שנשלחו בכלל לחברת שליחויות.

לקוח איבד את האחיזה שלו בכרטיס גוגל מקומות ששייך לעסק שלו

דבר שגרם להפסדים גדולים של לקוחות
שהגיעו לאולם תצוגה ישן של העסק שלא קיים

מעל חודש ימים אתר הלקוח לא באוויר בכלל

החברה שהבטיחה הרים וגבעות בכלל לא שמה לב
שהאתר לקוח לא באוויר.

לסיכומו של עניין ואחרי קצת חפירות של סופ"ש – לא להתפתות לכל הצעה שחברות מסוג כזה או אחר מציעות לכם.אם אתם מעוניינים בחברה מקצועית שתבצע לכם את העבודה על הצד הטוב יותר פשוט תעשו קצת חקר בתחום.

מה אני ממליץ לכם רגע לפני ש"סוגרים" עסקה עם חברת קידום:

  • לכו לגוגל תבדקו כל מיני חברות.
  • תשאלו חברים בפייסבוק על חברות שאולי הם מכירים.
  • לכו ליוטיוב תחפשו סרטוני תדמית וממליצים על החברות האלו.
  • תבדקו את הוותק שלהם בשוק.
  • אפילו תקצינו קצת ותתקשרו ללקוחות שלהם לשאול עליהם.

וגם בסופו של דבר שהחלטתם להתחיל לעבוד עם חברה מסוימת ממליץ בחום לערוך איתם הסכם מסודר שבו יהיו רשומים כל ההתחייבויות שלהם מולכם עם חתימה למטה.

שתהיה שבת שלום ומבורכת.

כותב המאמר – יוסי זנה, מנכ"ל חברת מרובע ברשת.

אתר הבית שלנו: meruba-ltd.co.il